dimecres, 2 de novembre de 2016

UOB Ensenyament dóna suport a la iniciativa de crear el col·legi professional de docents de les Illes Balears i reclama a l'Administració que s'escolti els docents

COMUNICAT DE PREMSA

UOB Ensenyament dóna suport a la iniciativa sorgida en el si de l'Assemblea de Docents per tal de crear el Col·legi Professional de Docents de les Illes Balears. Una de les raons principals del conflicte educatiu que es va aguditzar des de 2013 ençà i que continua exacerbat, entre d'altres motius, per la imposició de la LOMCE, és el menyspreu per part dels responsables polítics envers la professionalitat i la dignitat col·lectiva dels docents. Un col·legi professional és una corporació de dret públic, amb personalitat jurídica pròpia que té com a tasca ordenar i vigilar l'exercici de la professió respectiva a fi de satisfer amb eficàcia la prestació dels serveis. Des del moment que un col·legi professional és una corporació de dret públic es converteix en un ens col·laborador del Govern i de l'Administració de les Illes Balears el qual s'ha de consultar mitjançant la realització d'estudis, l'emissió d'informes, l'elaboració d'estadístiques, etc. Tot això, a més de participar en els òrgans assessors o consultius de les administracions públiques.

Un col·legi professional de docents no entra en col·lisió amb els sindicats, que cobreixen les reivindicacions de caire sociolaboral, i sí en canvi omple uns buits existents com són la col·laboració amb les universitats en l'elaboració de currículums, la capacitació dels futurs titulats i la seva incorporació a l'activitat professional mitjançant les accions formatives pertinents; la col·laboració en la formació permanent del professorat a través d'activitats de formació tècnica i de perfeccionament professional; la participació en l'avaluació del professorat i la carrera professional i en l'elaboració del model de les proves de les oposicions; vetllar pel prestigi professional, l'ètica i la dignitat de la professió docent; salvaguardar la independència i la integritat de la professió...

Qualsevol reforma educativa que es vulgui portar endavant té el fracàs assegurat si no parteix de la base de consultar, escoltar i tenir en compte en tot moment l'opinió dels professionals que estan en contacte permanent amb l'alumnat i les famílies. Estam farts de reformes educatives creades dins un despatx, per persones alienes a la professió o, en el millor dels casos, per professionals que fa molts d'anys que no exerceixen o que han perdut el contacte directe amb les aules. El col·legi professional també hauria de ser consultat en aquest aspecte.


Palma, 2 de novembre de 2016