divendres, 24 de març de 2017

UOB denuncia la manca de diàleg per part del Govern i el Parlament amb els docents, ara entorn dels deures escolars

UH, 22 de març de 2017

COMUNICAT DE PREMSA

Dimarts dia 21 el Parlament de les Illes Balears va aprovar a iniciativa del diputat de MÉS, Josep Castell, una proposició no de llei que reclama als docents que no posin deures fora de l'escola a l'alumnat. Aquesta proposició de MÉS, que va comptar amb el suport del PSOE, Podemos i el PI, no està basada en dades ni tampoc en fets contrastats sinó en simples suposicions ja que com va afirmar Castell «“todo parece indicar” que los deberes “desmotivan” a los buenos estudiantes y provocan “aburrimiento” a los buenos estudiantes y “abandono” a los que les cuesta seguir el curso escolar; por tanto, más que mejorar los resultados, los empeora». Francament, no ens imaginam que els diputats que van donar suport a aquesta proposició en facin una de semblant aplicada als metges i en la qual els emplacin a enviar a casa els caps de setmana tots els pacients ingressats, UCI inclosa, per la senzilla raó que “s'avorreixen” estant a l'hospital.

Des d'UOB Ensenyament volem comunicar a l'opinió pública que el tema dels deures escolars no s'ha tractat a cap mesa sectorial, al Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB) i ni tan sols dins el Pacte per l'Educació en el qual s'està treballant. Ens trobam, doncs, i una vegada més, davant el menyspreu públic cap a la tasca dels docents per part d'uns polítics irresponsables que si a la legislatura passada imposaren TILs, lleis de símbols, etc., sense cap consens, a base d'expedients i en contra del parer de la gran majoria de professionals, ara s'han despenjat en voler llevar els deures escolars pel seu compte. El mes de novembre passat ja vam veure com la CEAPA (Confederación Espanyola de Padres y Madres de Alumnos), sense cap tipus de conversa prèvia amb organitzacions de docents, va decretar una vaga de caps de setmana contra els deures escolars, fet que va comptar amb el suport d'una multinacional sueca del moble que va fer una campanya contra els deures amb la idea que els caps de setmana són perquè les famílies les passin unides consumint i comprant dins els seus establiments.

La campanya de desprestigi per part dels polítics i d'algunes associacions de pares en contra de la dignitat professional dels docents sembla que no té fi. I el pitjor de tot és que a damunt s'omplen la boca amb paraules com “diàleg”, “consens”, etc. És evident que als docents no tan sols no se'ns escolta sinó que a damunt hi ha determinats sectors que ens volen donar lliçons sobre com hem de fer la feina, cosa que no fan amb els col·lectius de metges, mecànics, infermers, arquitectes, enginyers, pagesos, bombers, pilots, conductors, policies, advocats, notaris, fusters, picapedrers, etc. Per cert, un dels objectius principals de la proposta no de llei que comentam és que “els estudiants consolidin els seus coneixements a les aules” amb la qual cosa és inevitable pensar que el nostre Parlament està en contra dels exàmens com una forma més d'avaluació. Nosaltres els preguntam: i això també ho fan extensible, a part de Primària, Secundària i Batxillerat, també a la Universitat?

Com a docents estam farts de polítics que fan i desfan lleis d'ensenyament i proposicions no de llei dins els despatxos i d'esquena als professionals. Ara, com ja vam dir la legislatura passada a José Ramón Bauzá, Rafael Bosch, Joana M. Camps i Núria Riera, ens veim amb l'obligació de dir també al diputat Josep Castell, i a tots els qui han donat suport a la seva proposta, que els “polítics passen però els professionals quedam” i que sense uns mestres motivats i als quals no se'ls escolta no hi ha cap escola que tengui futur. D'altra banda, si els diputats del Parlament Balear estan realment preocupats per l'educació dels seus fills, el que haurien de fer és agilitzar la iniciativa sorgida a l'entorn de l'Assemblea de Docents que demana la creació del Col·legi Oficial de Docents de les Illes Balears per tal que els mestres puguem fer sentir la nostra veu davant les institucions a l'hora d'elaborar una nova llei d'educació, programes d'estudis, de formació i a l'hora de tractar d'altres qüestions pedagògiques.

Palma, 24 de març de 2017