divendres, 16 de juny de 2017

Adjudicacions de places: continua la batalla dels perfils

FOTO: Conselleria d'Educació i Universitat

Ahir va tenir lloc la mesa sectorial sobre el procés d'adjudicacions. Podeu consultar l'esborrany AQUÍ.

Els representants de Personal Docent van informar sobre les dates següents:
  • 30 de juny: llistes definitives d'interins i comissions de serveis.
  • 6-7 juliol: procés telemàtic de comissions de serveis, desplaçats, expectativa de destí, etc.
A títol orientatiu:
  • 23-24 juliol: sol·licitud telemàtica d'opositors.
  • 28-31 juliol: sol·licitud telemàtica d'interins.

Sobre les dates del 28 al 31 de juliol per fer la sol·licitud dels interins les forces sindicals vam demanar que s'ampliàs el termini, atès que el 29 i el 30 són dissabte i diumenge. Personal docent va contestar que no hi toca haver problemes i que si n'hi hagués el cap de setmana hi haurà un tècnic informàtic de guàrdia.

Pel que fa a l'esborrany de resolució van destacar que donaran un dia per fer les reclamacions per via telemàtica. A més a més:
  • Els funcionaris de carrera desplaçats són informats amb publicació de llistat previ i per telèfon.
  • Els interins de pacte desplaçats han de participar al procés telemàtic d'interins (en principi 28-31 juliol). Els no desplaçats no.
  • Procuraran que el proper curs el metge remeti la baixa directament a Conselleria, sense que se n'hagi d'encarregar l'afectat.

Passam a fer un resum de les preguntes i intervencions que vam fer els representants d'UOB:
  • Vam reclamar l'avançament del pagament de l'estiu dels interins al curs actual. Ho van descartar i van dir que encara han d'estudiar com es durà a terme el curs 17-18.
  • Vam demanar si sortiria a oferta pública la plaça de comissió de serveis del Camp d'Aprenentatge de Formentera, que ha quedat deserta. No van donar cap resposta concreta. Aquesta plaça ara l'ocupa una persona interina que es va encarregar de reobrir el camp i l'ha tornat a posar en marxa.
  • Vam demanar una vegada més una mesa per tractar els perfils de les places i que els directors els justifiquin per evitar arbitrarietats, abusos i favoritismes. 
  • Vam denunciar que hi ha centres, com l'IES Emili Darder, on continuen perfilant places de doble funció sense titulació en comú, i vam citar un nou cas de perfil injustificat. Se'ns va contestar que han eliminat els perfils obsolets i els B2 innecessaris, que el GESTIB bloqueja automàticament els de dos cossos diferents, però que si Planificació ordena alguna excepció l'admeten.
  • Vam demanar una còpia de la llista de perfils i ens van dir que se'ns facilitaria.
  • A la pregunta de si es continuen perfilant places amb B2 per atendre pares estrangers ens van respondre que són per a orientadors i han de formar part del projecte de centre aprovat pel claustre.
  • Vam demanar que les places de suport que també impliquin atendre grups com a únic responsable, o fer FPB, ho especifiquin.
  • Pel que fa a la supervisió dels perfils (justificació, adequació, etc.), van contestar que és feina d'Inspecció i que és on s'han de dirigir les denúncies en cas d'irregularitats.
  • Encara no se saben les dates de l'adjudicació dels professors de religió.
  • Segons ens van dir, les places del Portal de l'interí que s'anul·len o es corregeixen cada setmana es deuen a errors humans.
  • Vam reclamar tenir accés a l'arxiu en format PDF de les adjudicacions de les borses, tant de les llistes provisionals com les definitives, que es van eliminant periòdicament de la web.
  • Vam demanar també que ampliïn a dos dies hàbils com a mínim el termini per presentar reclamacions.
  • Vam demanar que si les llistes definitives es modifiquen es faci amb la corresponent resolució oficial. En van prendre nota però no s'hi van comprometre. Van dir que les modificacions degudes a reclamacions que arriben tard per correu ordinari no tenen una data màxima de retard, sempre que s'hagin registrat dins el termini exigit, i que seria convenient establir un procés exclusivament telemàtic per evitar aquest problema.
  • Els interins poden alternar jornades mitges i completes a la selecció de places.
  • Vam demanar una vegada més que es respecti l'ordre de preferència en la selecció de places independentment dels cossos als quals s'opti. La directora general va dir que es tractaria en una mesa sectorial per octubre.
  • L'opció per part de l'interí de pacte d'acceptar o rebutjar la plaça en cas que se li canviï el perfil s'ha eliminat "per simplificar el procés". Vam demanar que es justifiqui el canvi de perfil.
  • Vam exposar el cas d'una plaça de pacte a la qual ara se li demana el B2. Segons van dir, aquest tipus de canvi de perfil s'ha de bloquejar automàticament i si es confirma, o hi ha sospites de desplaçaments per aquest motiu, s'ha d'informar a Personal Docent. Han demanat als directors en una reunió que evitin fer canvis de perfils.
  • Vam tornar a demanar que cada setmana es pengin a la web PDF actualitzats per cos de llistes d'aspirants disponibles i exclosos, dos per cos, tal com es feia quan hi havia llista única, per disposar d'una visió global. Van replicar que cada interí ja sap a quin lloc es troba respecte als altres.
  • Vam demanar que es comuniqui a l'interí l'adjudicació de substitució per telèfon i per correu electrònic, i no només per una de les dues vies, per assegurar que li arribi i no se'l penalitzi involuntàriament. No s'hi van comprometre al·legant que "enguany ha anat molt bé", tot i que no al 100%.
  • Vam insistir que si s'origina una mitja jornada durant el curs s'ofereixi a un nou interí abans que a un interí del centre, a fi de donar accés al treball a un major nombre de persones. Van contestar que els centres no ho volen per motius pedagògics.
Fins aquí el nostre resum, consultau-nos si voleu cap aclariment.